Opracowanie Strategii
W ogólnym ujęciu strategia to spójna i efektywna odpowiedź firmy/organizacji na wyzwania otoczenia. Strategia ułatwi Ci prowadzenie firmy i realizację przyjętych celów. Z uwagi na horyzont czasowy (najczęściej między 2-5 lat) strategia nie skupia się na pojedynczych zadaniach, a przede wszystkich na określeniu:
- określeniu wizji i misji firmy,
- określeniu długofalowych celów firmy,
- określeniu działań do podjęcia aby te cele zrealizować.
Nie zawsze w firmie istnieje potrzeba opracowania strategii ogólnego rozwoju – w zależności od potrzeb możliwe jest opracowanie tzw. strategii funkcjonalnych, wskazujących cele dla poszczególnych obszarów biznesowych – marketingu, finansów, produktów, ekspansji rynkowej i in.
Pamiętaj! Elementem powodzenia strategii, a co za tym idzie nieodzowną częścią składową jest komunikacja strategii – w szczególności do pracowników.

Co daje przygotowanie strategii?
- dogłębną analizę stanu bieżącego – identyfikacja zjawisk i ich przyczyn w analizowanym obszarze,
- identyfikację czynników (otoczenia) wpływających na badany obszar,
- określenie jasnych celów działania w danym obszarze,
- określenie sposobów osiągnięcia wyznaczonych celów bazując na analizie stanu bieżącego oraz elementów otoczenia,
- określenie sposobów i częstotliwości weryfikacji strategii i jej wdrożenia.
Pamiętaj! Nawet najlepsza strategia nie pomoże jeśli leży w szufladzie. Strategia musi być zakomunikowana, w szczególności pracownikom oraz być aktualizowana w przypadku zmiany istotnych elementów otoczenia.
Sposób działania:
- Skontaktuj się z nami. Obojętnie czy mailowo czy telefonicznie.
- Porozmawiajmy – powiedz czego oczekujesz, jakie cele chcesz osiągnąć.
- Wyślemy Ci ofertę indywidualną – każdy biznes jest inny. Jeśli zaakceptujesz ofertę podpiszemy umowę.
- W zależności od powodu dla którego przygotowujesz strategię, ustalimy zakres danych niezbędnych do analizy – mogą to być dane finansowe historyczne, parametry produktu, zasoby pracownicze…
- Po otrzymaniu danych i informacji zabieramy się do pracy – termin zakończenia ustalamy wspólnie w umowie.
- W trakcie pracy jesteśmy w kontakcie bo to Twoja strategia i nie może powstać bez Ciebie.
- Przedstawiamy Ci strategię; jeśli masz uwagi do przygotowanego materiału – rozmawiamy i korygujemy.
- Pomagamy w komunikacji strategii.